Game Based Education : Pengenalan Peristiwa Sejarah Permesta di Minahasa

Louis Y.D. Pangau, Sumenge T.G. Kaunang, Arie S.M. Lumenta

Abstract


Abstract - The history of Permesta in Minahasa is the local content of the Minahasa region. The development of games now has been so advanced, including Game based education that can encourage learning. This study aims to design a Game based education which will be a medium for storytelling learning that explains the historical events of Permesta. From the results of the evaluation the research can help and improve understanding of the material and attract interest and also become a place to introduce local content about the history of Permesta to the general public especially the younger generation.

Keywords : Education, Game, History, Minahasa, Permesta

 

Abstrak – Peristiwa sejarah Permesta di Minahasa merupakan konten lokal daerah Minahasa. Perkembangan game sekarang telah begitu maju, termasuk Game based education yang dapat mendorong pembelajaran. Penelitian ini bertujuan untuk merancang  Game based education yang akan menjadi media untuk pembelajaran dengan storytelling yang menjelaskan tentang peristiwa sejarah Permesta. Dari hasil evaluasi penelitian dapat membantu dan meningkatkan pemahaman materi serta menarik minat dan juga menjadi tempat untuk memperkenalkan konten lokal tentang sejarah Permesta kepada masyarakat umum terlebih khusus generasi muda.

Kata kunci : Edukasi, Game, Minahasa, Permesta, Sejarah


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.35793/jti.14.2.2019.23995

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Published by  Informatics Engineering Study Program, Sam Ratulangi University, Manado, p-ISSN : 2301-8364 dan e-ISSN : 2685-6131