Pembelajaran Daring Pendidikan dan Pelatihan Aparatur Sipil Negara Badan Pengembangan Sumber Daya Manusia Papua Barat
Abstract
Abstrct-The final goal of the task is an e-learning module that can facilitate teachers and participants in educational learning so that learning is more efficient. The method used is the ADDIE (Analysis-Design-Develop-Implement-Evaluation) method, where the learning / training design model results in training to build effective, dynamic training tools and infrastructure programs and support the training program itself. With the conclusion that Brave Learning is a global change in government that can be easily anytime and anywhere as long as it is connected to the internet network.
Keywords: Training; ADDIE; e-Learning; Daring;
Abstrak-Tujuan dari tugas akhir ini adalah merancang modul e-learning yang dapat memudahkan pengajar dan peserta dalam pembelajaran kediklatan agar pembelajaran yang dilakukan lebih efisien. Metode yang digunakan adalah metode ADDIE (Analysis-Desain-Develop-Implement-Evaluate), dimana model desain pembelajaran/pelatihan ini bersifat generik menjadi pedoman dalam membangun perangkat dan infrastruktur program pelatihan yang efektif, dinamis dan mendukung kinerja pelatihan itu sendiri. Dengan kesimpulan Pembelajaran Daring ini menjadi perubahan global jantung pemerintahan (government core) dapat mengakses dengan mudah kapanpun dan dimanapun selama terkoneksi ke jaringan internet.
Kata kunci: Pelatihan; ADDIE; e-Learning; Daring;
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.35793/jti.14.3.2019.24147
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.