KAJIAN MANFAAT E-COMMERCE PADA PENJUALAN PRODUK USAHA “SNACKING” DI KOTA MANADO

Authors

  • Josua Julio Brenda Lumintang
  • Grace Adonia Josefina Rumagit
  • Melissa Lady Gisela Taroreh

DOI:

https://doi.org/10.35791/agrsosek.16.3.2020.31131

Keywords:

Benefits, Sales, E-commerce, Business "Snacking"

Abstract

This study aims to examine the benefits of e-commerce in selling "snacking" business products in the city of Manado. This research was conducted from May to June 2020. The data used in this study are primary data obtained through interviews with “Snacking†business owners. The data collection method in this study is a survey method. The data analysis method used in this research is descriptive method with a quantitative approach, to describe the sales of "snacking" business products in utilizing e-commerce. The results showed that the benefits of e-commerce in selling "snacking" business products, which can help in increasing the number of orders and sales turnover, as well as a means of business promotion, as well as helping in the development of business products.

References

Asnawi H. F. 2004. Transaksi Bisnis E-commerce Perspektif Islam. Magistra Insania Press.Yogyakarta.

Billah Mohd M. 2010. Islamic E-commerce Terapan. Terjemahan Ahmad Dumayanti Bashori. Malaysia: Sweet & Maxwell Asia. Malaysia.

Fauroni M. R. L. 2002. Visi Al-Quran Tentang Etika dan Bisnis Ekonomi. Salemba Daniya. Jakarta.

Kanzunnudin M. 2009. Konsep Penjualan Versus Konsep Pemasaran (Selling Concept Versus Marketing Concept). Fokus Ekonomi Vol. 4 No. 2. Semarang.

Maulida S. 2012. Pengantar Manajemen Agribisnis. Universitas Brawijaya Press (UB Press). Malang.

Melly W. 2000. Pemanfaatan Jaringan Internet Sebagai salah satu Alternatif Strategi Pemasaran Ekspor Ikan Hias (Studi Kasus CV. Aquatic Indonesia). Jurusan Ilmu Sosial Ekonomi Pertanian. Institut Pertanian Bogor.

Rahmidani R. 2015. Penggunaan E-commerce Dalam Bisnis Sebagai Sumber Keunggulan Bersaing Perusahaan. Seminar Nasional Ekonomi Manajemen dan Akuntansi (SNEMA) Universitas Negeri Padang. Padang.

Rifah R. 2017. Analisis Perbandingan Tingkat Penjualan Pakaian Sebelum dan Sesudah Pasar Diperbaiki (Studi di Pedagang Besar Pasar Tirtayasa Pada Periode 2014 dan 2014). Universitas Islam Negeri Sultan Maulana Hasannudin. Banten.

Setyaningsih R. 2018. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pemanfaatan Go-Food (Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Islam Indonesia). Fakultas Ekonomi Universitas Islam Indonesia. Yogyakarta.

Wuisan R. H. 2017. Analisis Penggunaan E-commerce Agribisnis Pada Pemasaran Bawang Merah dan Cabai Merah (Studi Kasus Platform E-commerce Sikumis dan Limakilo). Departemen Agribisnis Fakultas Ekonomi dan Manajemen Institut Pertanian Bogor. Bogor.

Yuliani, A. 2017. Kemenkop UKM: 3,79 Juta UMKM Sudah Go Online.https://www.kominfo.go.id/content/detail/11526/kemenkop-ukm-379-juta umkmsudah-go-online/0/sorotan_media.

Downloads

Published

2020-10-27

How to Cite

Lumintang, J. J. B., Rumagit, G. A. J., & Taroreh, M. L. G. (2020). KAJIAN MANFAAT E-COMMERCE PADA PENJUALAN PRODUK USAHA “SNACKING” DI KOTA MANADO. AGRI-SOSIOEKONOMI, 16(3), 413–420. https://doi.org/10.35791/agrsosek.16.3.2020.31131

Issue

Section

Articles