Perencanaan Pembangunan Pembangkit Listrik Tenaga Bayu Di Likupang

Authors

  • Ruben Maychel
  • Glanny M.Ch. Mangindaan
  • Hans Tumaliang

DOI:

https://doi.org/10.35793/jtek.v8i1.23650

Keywords:

Power generation, Planing, Renewable ennergy, Wind turbine.

Abstract

Abstract - The wind is moving air and energy resources are renewable, that always exist in nature. With the existence of the electricity crisis is not resolved also the urge to replace fossil resources. Renewable energies have to be a substitute for fossil resources. Wind is one of the new renewable energy is selected as the one to replace it.

To determine the power generated by the wind then carried out studies. The studies were carried out in the form of an operational review and financial review. These studies are used to perform a power generation development planning.

 

Keywords: Power generation; Planing; Renewable ennergy; Wind turbine.

 

 

 Abstrak - Angin merupakan udara yang bergerak dan sumber daya energi yang tidak pernah habis yang selalu ada di alam. Karena adanya faktor krisis energi listrik yang belum teratasi juga adanya dorongan untuk menggantikan sumber daya fosil. Energi terbarukan dipilih untuk menjadi pengganti sumber daya fosil. Angin adalah salah satu energi baru terbarukan yang dipilih sebagai salah satu untuk menggantikannya.

                Untuk mengetahui daya yang dibangkitkan oleh angin maka dilakukan kajian-kajian. Kajian-kajian yang dilakukan berupa kajian operasional dan kajian finansial. Kajian-kajian tersebut digunakan dalam melakukan sebuah perencanaan pembangunan pembangkit listrik.

 

Kata kunci : Pembangkit listrik; Perencanaan; Energi Terbarukan; Turbin angin.

Downloads

Published

2019-04-09