Analisa dan Perancangan Aplikasi Penilaian Pegawai dalam Jabatan Struktural di Pemerintahan Kota Manado

Authors

  • Marlon Olii
  • Yaulie D.Y. Rindengan
  • Nancy J. Tuturoong

DOI:

https://doi.org/10.35793/jtek.v3i3.4749

Abstract

Abstract - Along with the development of technology, almost all activities are done by humans in everyday life can make it easy to use that computer technology. Decision suppot system is one system that utilizes computer technology in its implementation, the system can facilitate the process of decision making in a variety of cases such as the assessment of the employee who will be appointed in the structural positions.

The thesis titled Analysis and Design Employee Assessment in Structural Position Applications  in Manado City Government is made ​​to facilitate the authorities in Manado City Government in conducting the assessment or consideration of employment in structural position, this valuation method using Analytical Hierarchy Process method, which is one method in the system decision making. Software development methodology the authors use the Disciplined Agile Delivery (DAD).


Keywords : Analytical Hierarchy Process, Disciplined Agile Delivery, Employee Assessment Aplication, Structural Positions.

 

Abstrak - Seiring dengan berkembangnya teknologi, hampir semua aktifitas yang dilakukan oleh manusia dalam kehidupan sehari-hari bisa di mudahkan dengan menggunakan teknologi yaitu komputer. Sistem pengambilan keputusan merupakan salah satu sistem yang memanfaatkan teknologi komputer dalam implementasinya, sistem ini bisa memudahkan proses pengambilan keputusan dalam berbagai kasus seperti proses penilaian terhadap Pegawai Negeri Sipil yang akan diangkat dalam jabatan struktural.

Skripsi dengan judul Analisa dan Perancangan Aplikasi Penilaian Pegawai dalam Jabatan Struktural di Pemerintahan Kota Manado ini dibuat untuk memudahkan pihak yang berwenang di Pemerintahan Kota Manado dalam melakukan penilaian atau pertimbangan terhadap pengangkatan pegawai dalam jabatan struktural, metode penilaian ini menggunakan metode Analytical Hierarchy Process yang merupakan salah satu metode dalam sistem pengambilan keputusan. Metodologi pengembangan perangkat lunak yang penulis gunakan yaitu Disciplined Agile Delivery (DAD).


Kata Kunci : Analitycal Hierarchy Process, Aplikasi Penilaian Pegawai, Disciplined Agile Delivery, Jabatan Struktural.

Downloads

Published

2014-05-25