Implementasi Plugin STACK pada Sistem e-Learning UNSRAT
Implementing the STACK Plugin on the Sistem e-Learning UNSRAT
DOI:
https://doi.org/10.35793/jtek.v12i2.48562Abstract
Assessment is an integral part of education. Through assessment, instructors may evaluate the learners' achievement. In a large class setup, holding an assessment and checking the learners' work leads to a tiresome job if done manually. Therefore, the use of an automated procedure, such as a computerized solution is advised. However, the question types that can be automatically checked does not cover essay question. It is very unfortunate for mathematical-based courses where evaluating the reasoning of the learners is essential, hence adopting question types such as Multiple Choice Questions, True/False; or even Numeric, which ask the learner to input a single number as an answer, would be inadequate. In this paper, we describe the implementation of the STACK, a MOODLE plugin that supports the assessment of mathematical expressions. The preliminary results show that with the correct way of introducing the commands to the learners, instructors can author questions with adequate discrimination index and efficiency.
Penilaian merupakan bagian integral dari pendidikan. Melalui penilaian, instruktur dapat mengevaluasi prestasi peserta didik. Dalam pengaturan kelas besar, mengadakan penilaian dan memeriksa hasil kerja siswa akan menjadi pekerjaan yang melelahkan jika dilakukan secara manual. Oleh karena itu, disarankan untuk menggunakan prosedur otomatis, seperti solusi terkomputerisasi. Namun, jenis soal yang dapat diperiksa secara otomatis tidak mencakup soal esai. Sangat disayangkan untuk kursus berbasis matematika di mana mengevaluasi penalaran peserta didik sangat penting, sehingga mengadopsi jenis pertanyaan seperti Pertanyaan Pilihan Ganda, Benar/Salah; atau bahkan Numerik, yang meminta pembelajar untuk memasukkan satu angka sebagai jawaban, tidak akan memadai. Dalam makalah ini, kami menjelaskan implementasi STACK, sebuah plugin MOODLE yang mendukung penilaian ekspresi matematika. Hasil awal menunjukkan bahwa dengan cara yang benar dalam memperkenalkan perintah kepada peserta didik, instruktur dapat menulis pertanyaan dengan indeks pembedaan dan efisiensi yang memadai.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Daniel Febrian Sengkey
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Teknik Elektro dan Komputer is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.